mandag 20. mai 2013

Eksklusiv konfirmasjonskake med gulltema

Virkelig et oppdrag som skilte seg ut!
Og akk som jeg koste meg med det :)

Moren til konfirmanten viste meg bilder av det hun kunne tenke seg, både av hovedkake og petit fours (kommer i eget innlegg).
Måtte prøve meg på mye som jeg ikke har vært borti tidligere, og storkoste meg med hver eneste utfordring :)

Her er hovedkaken:



Den nederste og øverste etasjen er lys beige/ivory, og den mellomste er gullfarget :)
Den nederste har også et litt annerledes draperingsmønster, samt en type fantasirose :)



Innholdet i kaken er:

1. etg. - sting sjokoladekake med sting sjokoladekrem og vaniljekrem.

2. etg. - sjokoladekake med hvit sjokoladekrem.

3. etg. - moccakake med sjokolademousse og ristede mandelflak.

Trekk osv. er av sukkerpasta :)
Gullfargen på den mellomste etasjen er spiselig gullspray :)
For å få den litt dypere og varmere gullfargen sprayet jeg først på et tynt lag med bronse, og deretter to lag med gull :)



Teksten er også i gull :)



Så gøy med kaker som skiller seg skikkelig ut :)
Og tilbakemeldingen jeg fikk fra moren var rett og slett overveldende flott - noe som settes stor pris på :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Tilbakemeldinger blir jeg glad for vettu!